סילבוס

07/07

אתיקה עיתונאית בעידן הדיגיטלי

לין וולש

אנו חיים ועובדים כיום בעולם דיגיטלי- אך האם האתיקה העיתונאית עומדת בסטנדרטים הנדרשים? התכנים שאנו מפרסמים ברשתות החברתיות יוצרים מצבים מיוחדים שעלינו להתכונן אליהם. בסדנה ננסה לענות על שאלות חשובות בהקשר הזה: האם כלי תקשורת צריך לשנות כותרת חדשותית או להסיר פוסט רק כי התבקש לכך? איך מצליחים להגן על מידע ומקורות עיתונאיים כשרוב התקשורת כיום מתבצעת בכלים דיגיטליים?

02/07

?איך לבנות אסטרטגיה דיגיטלית

אלעד טנא
סתיו זיו

תוכן דיגיטל ב-2020: תשחקו נכון או שלא תהיו במשחק

איך עושים דיגיטל במציאות בה רמת הקשב, הריכוז והסבלנות של הגולשים הן נמוכות מאוד – תמיד יש את הדבר הבא בפיד. מרבית הגולשים היום גולשים וצורכים סושיאל  דרך הנייד, עם קשב חלקי, כשהם לומדים, עובדים או נוסעים בדרכים. אין להם סבלנות, הם רוצים לקבל את המסר מהר אחרת הם פשוט ממשיכים הלאה.

אז איך עושים את זה נכון?

עם תוכן שאי אפשר להתעלם ממנו, תוכן שמורכב מרגש, אנושיות, מגוון, עם אמצעים טכניים שעושים לתוכן הזה כבוד: צילום קרוב, אמצעי המחשה גרפיים, ויזואליה ומיתוג זכירים וכתוביות, ועם התאמה של התוכן לפלטפורמה (קהילות, סטוריז, אינסטגרם, טיק טוק). ואחרי כל זה גם לא שוכחים גם לגעת במקומות שכואבים, מדגדגים או מעצבנים – כי זה בדיוק מה שגורם לגולשים שלנו להרגיש מעורבים, לכעוס, לשתף, לפרגן ולהתרגש.

27/07

?איך עושים עיתונות סמארטפון

מייק ריילי

בסדנה זו תכירו אפליקציות חדשותיות שיהפכו את מכשיר הסמארטפון או האנדרואיד שלכם לחדר חדשות נייד. תלמדו על כלים חינמיים ואפליקציות שבאמצעותן ניתן לבנות סרטונים לרשתות החברתיות, לעצב תמונות ולבנות שקפי אודיו.

20/07, 13/07

אינפוגרפיקה ודאטה לעיתונאים

אסתי סגל

נתונאות או דאטה ג׳ורנליזם: הזן החדש והחם בשדה העיתונות שתופס חלקים גדולים יותר ויותר מהתקשורת המובילה בעולם. בניגוד לעיתונות המסורתית כאן התחקירים נובעים מתוך דאטה והסיפור הוא הנתונים. אין צורך למצוא ״גרון עמוק״ כדי להגיע לסקופים.

אז איך מוצאים את הסיפור בתוך האקסלים? איפה מוצאים מקורות לנתונים? ואיך מייצרים את ההדמייה הגרפית והאינטראקטיבית האהובה כ״כ על ציבור הקוראים – אלו ועוד בסדנת הדאטה ג׳ורנליזם ״נתונים זה הבסיס לעיתונות חוקרת״.

10/08

התגוננות מפני מעקב והתקפות של חברות מסחריות
רן בר זיק

עיתונאים לא רק חשופים למעקב של המדינה אלא למעקב של חברות מסחריות שעושות שימוש בכלים מגוונים על מנת לגלות את המקורות של העיתונאי ולחשוף אותם, לחדור ישירות אל מכשירי העיתונאים כדי לנסות ולשבש תחקירים ותקיפות נוספות. בהרצאה אנו אסביר ואדגים איך התקפות כאלו נראות בפועל ויותר חשוב – איך מתגוננים מפניהן.

02/08

מערכת בדיקת עובדות לעיתונאים

בועז רקוץ’

במהלך הסדנה יוצגו העקרונות המנחים של ה-IFCN, רשת ארגוני בדיקת-העובדות הבינ״ל, והאופן בו הם מיושמים בעבודתה היומיומית של המשרוקית כיחידה עצמאית בתוך מערכת ׳גלובס׳.

asset-3@2x.png

על התוכנית

ברוכים הבאים לאקדמיה לעיתונות 2020. לפניכם תוכנית הכשרות יחידה מסוגה בארץ, שנוצרה ע”י ארגון העיתונאים ומועדון העיתונות בירושלים. זוהי סידרת סדנאות מקצועיות, שיועברו על ידי מומחיות ומומחים מובילים בתחומם בארץ ובעולם בנושאי עיתונות מובייל, עיתונות דאטה ועיתונות ברשתות החברתיות. מערך ההכשרות יקנה כלים מקצועיים וחדשניים רלוונטיים לעבודה העיתונאית בעולם משתנה ומתעדכן, שיקלו ויסייעו להתמודד עם האתגרים המקצועיים.
invalid-name@2x.png

אלעד טנא

סמנכ"ל דיגיטל, כאן תאגיד השידור הישראלי

123-01

מייק ריילי

מומחה לעיתונות דאטה ועיתונות דיגיטלית

bitmap@2x-1.png

אסתי סגל

מומחית לאינפוגרפיקה

bitmap@2x-3.png

בועז רקוץ'

מייסד "המשרוקית”, גלובס

bitmap@2x-2.png

לין וולש

עיתונאית חוקרת זוכת פרס אמי

bitmap@2x-5.png

סתיו זיו

אשת תוכן וסושיאל בחטיבת הדיגיטל של כאן

Ran_bar_zik

רן בר זיק

מפתח תוכנה בורייזון מדיה , עיתונאי טכנולוגיה בהארץ

bitmap@2x-3.png

בועז רקוץ'

מייסד "המשרוקית”, גלובס

invalid-name@2x.png

אלעד טנא

סמנכ"ל דיגיטל, כאן תאגיד השידור הישראלי

bitmap@2x-2.png

לין וולש

עיתונאית חוקרת זוכת פרס אמי

bitmap@2x-5.png

סתיו זיו

אשת תוכן וסושיאל בחטיבת הדיגיטל של כאן

Ran_bar_zik

רן בר זיק

מפתח תוכנה בורייזון מדיה , עיתונאי טכנולוגיה בהארץ

bitmap@2x-1.png

אסתי סגל

מומחית לאינפוגרפיקה

bitmap@2x-5.png

סתיו זיו

אשת תוכן וסושיאל בחטיבת הדיגיטל של כאן

123-01

מייק ריילי

מומחה לעיתונות דאטה ועיתונות דיגיטלית

bitmap@2x-1.png

אסתי סגל

מומחית לאינפוגרפיקה

asset-3@2x.png

עלות לחברי הארגון

₪ 150

לתכנית כולה

עלות למי שאינו חבר ארגון: ₪400

₪ 40

למפגש

עלות למי שאינו חבר ארגון: ₪80